Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PROACTIVE COPING FROM THE PERSPECTIVE OF AGE, GENDER AND EDUCATION

Tytuł:
PROACTIVE COPING FROM THE PERSPECTIVE OF AGE, GENDER AND EDUCATION
Autorzy:
Sollar Tomas
Sollarova Eva
Tematy:
AGE
EDUCATION
GENDER
PROACTIVE COPING
PSYCHOLOGY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of a study of proactive coping in its relationships with age, gender and education. The concept of proactive coping contains the aspect of time in the sense of involving steps that are to precede the situations to be coped with. In the sample of 172 subjects, the differences were studied between groups defined by the above factors. The results show age-related differences in proactive coping where older people compared with younger ones prefer proactive coping more often, and women compared with men seek instrumental support coping strategy more often. Comparison of groups of adults who study and who do not study does not show significant differences among strategies of coping used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies