Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cognitive abilities of hearing impaired children with developmental dysphasia

Tytuł:
Cognitive abilities of hearing impaired children with developmental dysphasia
Autorzy:
Nagyne-Rez I.
Tematy:
DEVELOPMENTAL DYSPHASIA
HEARING IMPAIRED CHILDREN
LEARNING DISORDERS
MODEL OF DYSPHASIA SCREENING
PSYCHOLOGY
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Hungary the concept of developmental dysphasia joined to hearing impairment became known as a specific type of neuro-origin learning disorder that causes a serious language developmental handicap in a considerable part of hearing impaired children. Incidence is estimated 6-35%. Types of occurrence: with dominance of dyspraxia, sensory-motor-integrated dysphasia, mixed developmental dysphasia. The team of the Institute of Rehabilitation Psychology adapted the diagnostic method of A. M. J. Van Uden for exploration of developmental dysphasia. Early diagnosis of hearing impaired children with developmental dysphasia and the prosperous improvement of language is the primary condition of hearing impaired children's learning success and harmonic growing up. The case study describes the complex screening method through the case of a child with developmental mixed-type dysphasia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies