Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

'THEY WILL LEND ME HEARING, TIME, SUFFERING, ALL SHE HAS FORSEEN'. MUSIC IN STANISLAW BARANCZAK'S LITERARY WORKS

Tytuł:
'THEY WILL LEND ME HEARING, TIME, SUFFERING, ALL SHE HAS FORSEEN'. MUSIC IN STANISLAW BARANCZAK'S LITERARY WORKS
Autorzy:
Cicha K.
Tematy:
BARANCZAK'S STANISLAW POETRY
MUSIC IN POETRY
PHILOLOGY & LINGUISTICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Language, in Stanislaw Baranczak's poetry, parallel to adding a metaphysic sphere to the horizon of lyrical penetration, looses its former axiomatic value. With the weakening of the role of a word (seen as a mediator of transcendence), a reflection on music is born in the poetry. In poems 'Kontrapunkt' (Counterpoint), 'Z okna na któryms pietrze ta aria Mozarta' (From a window on some floor this Mozart's aria), 'Tenorzy' (Tenors) or 'Hi-Fi' we can talk about one, comprehensive philosophical project of music. If there is in this poetry a hint that allows for an insight into the metaphysical sphere, it is not a word, but sound. Music in this poetry is perceived as something the root of which is neither in human genius nor in history. It is presented in such a way that it could encompass the whole reality both as existence (determining the identity of the self) and essence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies