Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

COULD CITIZENS VOTE AGAINST? REGULATORY FOCUS ON PROMOTION VS. PREVENTION AND VOTING ACTIVITY

Tytuł:
COULD CITIZENS VOTE AGAINST? REGULATORY FOCUS ON PROMOTION VS. PREVENTION AND VOTING ACTIVITY
Autorzy:
Dolinski D.
Drogosz M.
Tematy:
ELECTION
POLITICAL PSYCHOLOGY
REGULATORY FOCUS ON PROMOTION VS. PREVENTION
VOTING
PSYCHOLOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The problem of many democratic countries, especially Poland, is the low voting turnout. One of the potential reasons is a way of voting: only voting 'for' a party or a candidate is allowed. Possibly, the introduction of voting 'against' could prompt many voters to act. The concept of regulatory focus (Higgins 1998) suggests that people focused on prevention should vote against eagerly. The present article describes two studies conducted to verify that hypothesis. In the first study more than 2/3 of participants declared that they would vote more eagerly when voting for and against would be allowed. The second study shows that the 'pro and anti' formula is especially attractive for participants characterized by regulatory focus on prevention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies