Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The magic of a toolbox : The Prague School in Theatre pedagogy: analysis, comprehension, creativity

Tytuł:
The magic of a toolbox : The Prague School in Theatre pedagogy: analysis, comprehension, creativity
Autorzy:
Yana Meerzon
Tematy:
fictional worlds
dramaturgy of space
Prague School
theatre pedagogy
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In a Canadian general theatre studies or liberal arts program in which the majority of B.A. students are expected to simultaneously take classes in theatre practice and theory, including acting, directing, design, theatre history and dramaturgy, teaching and learning can be challenging. Often our students approach exercises in text and performance analysis as unnecessary or even as superfluous tasks which a practitioner can do without. The naiveté of this hostile attitude is not surprising, but what is interesting is how a system of structural text and performance analysis, specifically here regarding the category of space, can be used as a pedagogical strategy to wake up the student's imagination and eventually become a tool of the practitioner's creative work. In the following, I will describe how to use the analytical methodologies of drama and performance analysis as developed by Prague School theoreticians as a pedagogical strategy to harness creativity. My case study is a 4th year class – Practice of Dramaturgy – which I have taught at the Department of Theatre, University of Ottawa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies