Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DECOMPOSITIONAL AND MIXED METHODS IN CONSUMERS PREFERENCES MEASUREMENT (Dekompozycyjne i mieszane metody w pomiarze preferencji wyrazonych)

Tytuł:
DECOMPOSITIONAL AND MIXED METHODS IN CONSUMERS PREFERENCES MEASUREMENT (Dekompozycyjne i mieszane metody w pomiarze preferencji wyrazonych)
Autorzy:
Rybicka Aneta
Tematy:
ADAPTIVE DISCRETE CHOICE METHOD
CONSUMERS’ PREFERENCES
METHODS OF PREFERENCES MEASUREMENT
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A very common issue which appears while choosing a research method is the problem of different scales of measurements. This problem appears when considering a large number of variables and many levels of variables. Another very important problem of choosing the appropriate method of measurement is to create a situation that most closely reflects the actual decision-making process by the respondents. The paper presents the methods of revealed preference measurement representing decomposition, composition and mixed approaches. The article presents also a quite new method: the adaptive discrete choice method, which allows to apply a large number of attributes (variables) and their levels. This method also reflects the actual consumers' decision-making process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies