Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ESSENCE AND ENERGIES. PHILO OF ALEXANDRIA AND PSEUDO-DIONYSIUS THE AREOPAGITE (Istota i dzialania. Filon z Aleksandrii i Psedo-Dionizy Areopagita)

Tytuł:
ESSENCE AND ENERGIES. PHILO OF ALEXANDRIA AND PSEUDO-DIONYSIUS THE AREOPAGITE (Istota i dzialania. Filon z Aleksandrii i Psedo-Dionizy Areopagita)
Autorzy:
Manikowski Maciej
Tematy:
BYSANTINE PHILOSOPHY
ENERGIES OF GOD
NATURE OF GOD
PHILO OF ALEXANDRIA
PSEUDO-DIONYSIUS AREOPAGITE
PHILOSOPHY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An analysis of the philosophical and theological works of Philo of Alexandria and Pseudo-Dionysius the Areopagite reveals a very important metaphysical distinction between essence or nature (ousia) and energies or workings (energeiai) in God's being. The common goal of these thinkers is to express the truth about God's being and His existence. There are not two Gods, Transcendent and Immanent. If the transcendence of God supposes His unknowability, His immanent nature points some form of His knowability. So, to preserve monotheism, Philo of Alexandria and Pseudo-Dionysius the Areopagite introduce a metaphysical distinction between the essence or nature (ousia) and the energies or workings (energeiai) of God. In this philosophy and theology, God is unknowable in His essence and knowable in His energies. This metaphysical distinction is the basis of byzantine philosophy and theology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies