Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The development of textbook market from the transition until present

Tytuł:
The development of textbook market from the transition until present
Autorzy:
Molnar Emilia
Tematy:
GOVERNMENT CONTROL
MARKET DEVELOPMENT
MARKET STRATEGY
TEXTBOOK
TEXTBOOK MARKET
SOCIOLOGY
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the development of the Hungarian textbook market since its birth in the early 1990s until now. This market has a number of specialties due to the fact that the product (the textbook) is rather different from regular products: the state assigns the customers, obligates them to consume the product, and sets quality requirements that the product should meet; those who choose from the market (teachers) do not correspond to those who consume (pupils), neither to those who pay (parents, state). In spite of this, the textbook market does possess market characteristics and publishers following various market strategies compete with each other. The paper highlights the recent consequences of the strong presence of both the market mechanism and the state control (that is supposed to be in line with the education policy of the government) on the Hungarian textbook market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies