Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONSUMER DECISIONS FROM THE ANGLE OF BEHAVIOURAL ECONOMICS (Fogyasztoi dontesek a viselkedesi kozgazdasagtan szemszogebol)

Tytuł:
CONSUMER DECISIONS FROM THE ANGLE OF BEHAVIOURAL ECONOMICS (Fogyasztoi dontesek a viselkedesi kozgazdasagtan szemszogebol)
Autorzy:
Koltay Gabor
Vincze Janos
Tematy:
BEHAVIORAL ECONOMICS
CONSUMER ECONOMICS
ECONOMICS
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Through reviewing the literature, the article examines how the means of behavioural economics can be used to analyse consumer decisions. Some of the essential conclusions are these: 1. As with non-standard preferences, asymmetrical information prevents a Pareto efficiency developing even with free competition. 2. The empirical findings point to the conclusion that the role of communal preferences is negligible in well-operating short-term market exchange relations. 3. 'Sense and sensibility' are often indistinguishable in consumer decision-making, at least partial exploitation of which may explain the gain companies make from advertising and marketing. 4. It is not enough to examine average behaviour: special attention needs paying in regulatory decisions to the situation of consumers most likely to make mistakes. 5. When any market intervention is planned, the theoretical considerations must always be complemented by specific, empirical investigations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies