Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PARADIGMS IN PEDAGOGY AND ITS PARTICULAR DISCIPLINES (Paradygmaty w pedagogice i jej dyscyplinach szczegolowych)

Tytuł:
PARADIGMS IN PEDAGOGY AND ITS PARTICULAR DISCIPLINES (Paradygmaty w pedagogice i jej dyscyplinach szczegolowych)
Autorzy:
Krause Amadeusz
Tematy:
CONSTRUCTING PARADIGMS IN PEDAGOGY
PARTICULAR DISCIPLINES OF PEDAGOGY
PEDAGOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Discussing on paradigms in pedagogy still generates vagueness. The first appears a question of the possibility to construct paradigms in pedagogic as the interpretative discipline. The second one denotes to paradigm itself: its domain and the research field to undergo. The third aspect is connected with a theoretical misuse towards the category of paradigm. The basic questions to be asked due to the above mentioned doubts are: is the model of paradigm by T.Kuhn 'referrable' to social sciences, if so, what are its assumptions? Does the category of paradigm particularly denote to the way of reality recognition/ study and involves its methodological aspect? In what way the idea of paradigm is used within particular disciplines? The presented text aims to give answers to asked questions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies