Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bussův-Perryho dotazník obecné agresivity (BPAQ-SF) : národní normy českých adolescentů

Tytuł:
Bussův-Perryho dotazník obecné agresivity (BPAQ-SF) : národní normy českých adolescentů
Buss/Perry questionnaire of general aggression (BPAQ-SF) : National norms of Czech adolescents
Autorzy:
Lýdie Tišanská
Jiří Kožený
Tematy:
aggression
BPAQ - SF
norms
adolescents
agrese
BPAQ-SF
normy
adolescenti
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Objectives. The purpose of this paper was (a) verification of basic psychometric attributes of the BPAQ-SF; (b) construction of norms for Czech adolescents stratified according to age and gender. Subjects and settings. Responses were obtained from a representative sample of 7981 (boys/ girls: 4368/3613) Czech schoolchildren between 13 and 17 years. Results. The instrument was tested from the viewpoint of factor structure, inner consistency, items attributes, taking age and gender into consideration. Norms, constructed for boys, girls and stratified according to age and gender, are presented in percentile format with 95 % CI. Study limitation. The findings are based on selfreported data and collected in school environment.

Záměr. Cílem studie bylo (a) ověření základních psychometrických vlastností BPAQ-SF, (b) vytvoření norem nástroje stratifikovaných dle věku a pohlaví na podkladě odpovědí českých adolescentů. Soubor a procedura. Data byla získána od reprezentativního vzorku 7981 (chlapci/dívky: 4368/3613) českých školáků ve věkovém intervalu 13–17 let. Výsledky. Nástroj byl testován z hlediska faktorové struktury, vnitřní konzistence a vlastností jednotlivých položek, vše s ohledem na věk a pohlaví respondentů. Normy, vytvořené pro chlapce i dívky a stratifikované dle věku a pohlaví, jsou prezentované v percentilovém formátu spolu s 95 % CI. Omezení studie. Nálezy se opírají o autoreferenční data, shromážděná ve školním prostředí.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies