Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WRITING DIARY AS TECHNIQUE FOR BUILDING SELF-KNOWLEDGE (Pisanie pamietnika jako technika budowania samowiedzy)

Tytuł:
WRITING DIARY AS TECHNIQUE FOR BUILDING SELF-KNOWLEDGE (Pisanie pamietnika jako technika budowania samowiedzy)
Autorzy:
Stelmaszczyk Joanna
Tematy:
DIARY
SELF-KNOWLEDGE
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Using Jozef Kozielecki's theory, the authoress explains her understanding of the term self-knowledge and shows how writing a diary can become a useful instrument on the way to building an adequate knowledge about oneself. The paper presents the results of pilot studies on using diary-writing as the technique useful in self-educational work. The analysis was based on twenty essays (each 3-4 pages long) written by first year pedagogy students from the University of Lodz. The aim of the research was to name the pros and cons of writing a diary. The authoress believes that the pros include: systematic nature of note-writing, sincerity, reflective character of the notes and a chance to observe changes that the author is undergoing. The 'traps', on the other hand, are: a possibility of idealizing oneself and a danger of replacing the real world with the one created in the diary. The theses presented in the article are illustrated with quotations coming from the students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies