Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PROPHECY AND REDEMPTION: ON THE MUSICAL DRAMATURGY IN RICHARD WAGNER'S 'PARSIFAL' (Przepowiednia i zbawienie.O dramaturgii 'maksymy prostaczka' w 'Parsifalu')

Tytuł:
PROPHECY AND REDEMPTION: ON THE MUSICAL DRAMATURGY IN RICHARD WAGNER'S 'PARSIFAL' (Przepowiednia i zbawienie.O dramaturgii 'maksymy prostaczka' w 'Parsifalu')
Autorzy:
Danuser Hermann
Tematy:
AESTHETICS OF MUSIC
MOTTO
ARTS & ARCHITECTURE
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study attempts to elucidate the musical, poetical and scenic dramaturgy of a central structural feature of 'Parsifal' by tracing the trajectory of the subject of the fool from its annunciation in Act I ('Durch Mitleid wissend, der reine Tor, harre sein, den ich erkor') to the moment of redemption in Act III ('Erlösung dem Erlöser'). In Act I, the matter is presented as an enigma. In Act II, through the explication of the name ('Parsifal - Falparsi'), the prophecy is associated with a particular person - the 'pure fool'. In Act III, after the restitution of the holy spear, the miracle of redemption appears to have been generated musically as a result of a long series of presentations of the 'Torenspruch'.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies