Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE EFFECTS OF FACIAL ATTRACTIVENESS, SEX, INTERNALITY OF APPLICANTS ON HIRING DECISIONS FOR MANAGERIAL AND NON-MANAGERIAL JOBS

Tytuł:
THE EFFECTS OF FACIAL ATTRACTIVENESS, SEX, INTERNALITY OF APPLICANTS ON HIRING DECISIONS FOR MANAGERIAL AND NON-MANAGERIAL JOBS
Autorzy:
Przygodzki-Lionet Nathalie
Olivier Janssen
Desrumaux Pascale
Tematy:
ATTRACTIVENESS
GENDER
HIRABILITY
INTERNALITY
JOB STATUS
RECRUITMENT
PSYCHOLOGY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this research is to test the lack of fit model (Heilman, 1983) for managerial and non-managerial jobs and to confront stereotypic variables and normative attributions of applicants. In this experiment, 32 recruiters evaluated eight resume-data sheets of applicants that varied in a 2x2x2x2 design with four within-subject variables (gender x attractiveness x internality/externality x managerial/non-managerial jobs). Subjects had to rate the suitability for hire, to estimate the salary, to rank the applicants and to evaluate the importance of the given pieces of information on their decisions. Results on ratings show significant main effects of the four within-subject variables and significant interactions. Ranks clearly show the sex bias and the internality norm effect for the two jobs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies