Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DISABILITY AND PEDAGOGY: A QUESTION OF THE SUBJECT AND IDENTITY AND THE PARADIGMATIC CHANGE OF A DISCIPLINE (Niepelnosprawnosc i pedagogika. Pytanie o podmiot a kwestia tozsamosci i zmiany paradygmatycznej dyscypliny)

Tytuł:
DISABILITY AND PEDAGOGY: A QUESTION OF THE SUBJECT AND IDENTITY AND THE PARADIGMATIC CHANGE OF A DISCIPLINE (Niepelnosprawnosc i pedagogika. Pytanie o podmiot a kwestia tozsamosci i zmiany paradygmatycznej dyscypliny)
Autorzy:
Rzeznicka-Krupa Jolanta
Tematy:
DISABILITY
SPECIAL PEDAGOGY
PEDAGOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article a problem of relations between disability (that can be perceived in many various aspects, e.g. as a social fact, existential or biographical experience, socio-cultural phenomenon) and pedagogic as a discipline creating the individual identities is outlined. The theoretical background of the presented considerations concerns on the implications of changes connected with the way of understanding significant categories, especially the concept of subject in a contemporary philosophical context and social sciences. The main thesis emerging from the analysis let us state that the general object constructing a field of special pedagogic - disability and disabled person - is missing it's incisive and objectified boundaries and states under the question many of its basic foundations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies