Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DECISION-MAKING CREDIT PROCESS (ON THE EXAMPLE OF SELECTED OFFERS OF THE RETAIL BANKS) (Proces podejmowania decyzji kredytowej (na przykladzie ofert wybranych banków detalicznych))

Tytuł:
DECISION-MAKING CREDIT PROCESS (ON THE EXAMPLE OF SELECTED OFFERS OF THE RETAIL BANKS) (Proces podejmowania decyzji kredytowej (na przykladzie ofert wybranych banków detalicznych))
Autorzy:
Wroblewska Joanna
Tematy:
CONSUMER BEHAVIOR
CONSUMER LOANS
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the factors influencing decisions and the consumer behavior in the market for consumer loans. It appoints the differences in the perception of credit costs in terms of economics and behavior. Its main objective is to determine how important are the nominal interest rate, total cost and the amount of monthly payment in the process of choosing a particular loan offer. Based on the conjoint analysis, conducted on a group of 105 adult Poles, who declared the contact with any form of credit, the author of the article proves the hypothesis that borrowers perceive the cost of borrowing under the assumptions of mental accounting. It also answers many research questions related to individual differences in the perception of credit costs and the relationship between declared attitudes toward borrowing and accounting of mental and materiality of the analyzed characteristics of the loan.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies