Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE IMPACT OF THE STRUCTURE OF THE EDUCATION SYSTEM ON THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL INEQUALITIES IN THE CZECH REPUBLIC

Tytuł:
THE IMPACT OF THE STRUCTURE OF THE EDUCATION SYSTEM ON THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL INEQUALITIES IN THE CZECH REPUBLIC
Autorzy:
Strakova J.
Tematy:
SELECTIVITY OF EDUCATION SYSTEM
SOCIO-ECONOMIC STATUS
STUDENT ACHIEVEMENT
TEACHING ATTITUDES
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to explore the impact of the structure of the Czech education system on the development of the relationship between a student's achievement and his/her family background. It compares the strength of the relationship between student achievement and a student's family background in various stages of his/her education career (grades 4, 8 and 10) in the Czech Republic and in systems without early tracking that also exhibit high student performance (Canada, Nordic countries). In addition, the paper tests a hypothesis that systems with different levels of tracking differ not only in their structure but also in teaching methods and teachers' attitudes. The analysis was conducted on data sets from the IEA PIRLS 2001, the IEA TIMSS 1999, and the OECD PISA 2003.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies