Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GLOBAL CULTURE AND MEDIA CORPORATIONS

Tytuł:
GLOBAL CULTURE AND MEDIA CORPORATIONS
Autorzy:
Sugier-Szerega A.
Tematy:
ENTERTAINMENT INDUSTRY
GLOBAL CULTURE
MEDIA CORPORATIONS
SOCIOLOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essential aim of this article is to present the mechanism of changes in the contemporary culture dependent on global media. The media international corporations control a vast network of production and distribution of goods and services connected especially with the American entertainment industry. As consumption of cultural goods and services spreads all over the world, the production itself tends to concentrate. These processes have significant impact on the development of domestic cultural industries. We can observe a creation of a 'global culture' with its own distinctive features. The culture is global and local simultaneously, diverse and uniform, ethnic and international at the same time. Simulation, virtual reality and spectacular events belong to specific elements of the global culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies