Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DIE DECKENMALEREIEN IM „PRUNKSAAL“ DER WIENER NATIONALBIBLIOTHEK UND IHR VERHÄLTNIS ZUM ALBRECHTSCODEX (WIEN, ÖSTERREICHISCHE NATIONALBIBLIOTHEK, COD. 7853). IDEE UND AUSFÜHRUNG IN DER BILDENDEN KUNST UNTER KAISER KARL VI.

Tytuł:
DIE DECKENMALEREIEN IM „PRUNKSAAL“ DER WIENER NATIONALBIBLIOTHEK UND IHR VERHÄLTNIS ZUM ALBRECHTSCODEX (WIEN, ÖSTERREICHISCHE NATIONALBIBLIOTHEK, COD. 7853). IDEE UND AUSFÜHRUNG IN DER BILDENDEN KUNST UNTER KAISER KARL VI.
Vault paintings in the 'Prunksaal' of the Vienna National Library and their connection to the Albrechtscodex (WIEN, ÖNB , COD. 7853). Idea and its execution in fine arts in the era of Emperor Karl VI
Autorzy:
Telesko Werner
Tematy:
ALBRECHTSCODEX
ART
AUSTRIA
CONCEPT
LITERATURE
VAULT PAINTING
VIENNA
ARTS & ARCHITECTURE
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper examines connection between a work of literature (Albrechtscodex, before 1734) and a work of art (vault paintings in the Vienna National Library by Daniel Gran, 1726, 1730). Given that the Albrechtscodex has only a small number of continuous text passages, the part dealing with the National Library gains a great importance. The text by concettist Conrad Adolph von Albrecht differs massively from the actual outcome. It seems that it originated later than the paintings, thus showing a rather free relation between the concetto and the actual work of art in the given era.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies