Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE SITUATION OF PHILOSOPHY IN CONTEMPORARY POLISH EDUCATION SYSTEM

Tytuł:
THE SITUATION OF PHILOSOPHY IN CONTEMPORARY POLISH EDUCATION SYSTEM
Autorzy:
Mazur T.
Tematy:
EDUCATION
PHILOSOPHY OF TEACHING
PHILOSOPHY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author presents questions and problems characteristic of the field of Philosophy of Teaching Philosophy. One of the problems is the situation of the Philosophy as the subject within a system of education. The specific context for rising this issue is Polish Education System. We confront main goal of this system and specific goals teacher of Philosophy is supposed to adopt within this system with some philosophical tradition and its specific goals of teaching Philosophy. The thesis we propose here is that Philosophy as much is structurally incompatible with this system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies