Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The 'Media Literacy' Problem in the Context of Selected Issues of Critical Pedagogy

Tytuł:
The 'Media Literacy' Problem in the Context of Selected Issues of Critical Pedagogy
Autorzy:
Ogonowska A.
Tematy:
CRITICAL PEDAGOGY
EMPOWERMENT
MEDIA
VIOLENCE
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The authoress' aim is to describe and interpret the connection between media literacy and critical pedagogy which appear in the works of Michel Foucault, Pierre Bourdieu and Henry Giroux. Much attention is paid to issues, such as symbolic and iconic violence, critical analysis, empowerment, cultural reproduction, the main interests of media literacy, and the problem of using popular culture and media study in the pedagogical process. She considers the special status of media images and the problem of the degree to which they correspond with reality, the process of decoding cultural texts and the role of audiovisual competence. The authoress presents the most important views concerning the pragmatics of media images and their influences on social life, and the difference between critical and non-critical pedagogy in the context of cultural reproduction, and symbolic violence in the communication process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies