Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PRODUCT INNOVATIONS AS THE SOURCE OF ENTERPRISE COMPETITIVENESS

Tytuł:
PRODUCT INNOVATIONS AS THE SOURCE OF ENTERPRISE COMPETITIVENESS
Autorzy:
Romaniuk Krystyna
Tematy:
COMPETITION
COMPETITIVENESS
INNOVATIONS
INSTRUMENTS OF COMPETING
PRODUCT INNOVATIONS
ECONOMICS
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Enterprises continually search for ways of improving and strengthening their competitiveness. This is not an easy task. Continuous floating of new products to the market is one of the options. Thanks to product innovations the enterprise can increase its market share, the level of achieved profit, improve its competitive position and, as a consequence, its competitiveness. This study aimed at identification of strategic goals of creating new products, factors determining undertaking of innovation activities in that area and factors determining market success of such products. The studies showed that floating new products to the market serves, first of all, achievement of typical market goals. The success of a new product strategy is determined by marketing factors as well as the financial standing of the company, its image and promotion potential. The major factors stimulating innovative activities of the enterprise are the status of market needs and preferences, rate of changes in them, technology progress as well as resources and skills of the enterprise.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies