Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Special cognitive functioning in schoolchildren with dyslexia

Tytuł:
Special cognitive functioning in schoolchildren with dyslexia
Autorzy:
Mohai K.
Tematy:
COGNITIVE FUNCTIONING
HUNGARIAN WISC
LEARNING DISABILITIES
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The current study investigates the psychic processes contributing to unsuccessful learning achievements as well as the irregular functioning of the learning performance in a group of young schoolchildren with dyslexia. The author describes the cognitive profile of schoolchildren with learning disabilities by quantitative and qualitative comparisons of the results gained from the Hungarian Standardisation Database of WISC and Hiskey-Nebraska Test of Learning Aptitude and defines the most characteristic functional disorders. 15 schoolchildren with dyslexia were tested with both methods. The global IQ of the dyslexics and controls were compared and profile-analysis of the results from Hungarian WISC and that of the Hiskey were made. The results of correlation analysis show that the special structure of the cognitive system in dyslexic children comes to a particular learning profile, insufficient language function as well as disfunction of visual perception.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies