Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MECHANISMS OF INDIRECT PERSUASION IN MEDIA RELATIONS TEXTS

Tytuł:
MECHANISMS OF INDIRECT PERSUASION IN MEDIA RELATIONS TEXTS
Autorzy:
Sujkowska-Sobisz K.
Tematy:
COGNITIVE LINGUISTIC
MEDIA RELATIONS TEXTS
PERSUASION
PHILOLOGY & LINGUISTICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The authoress considers functions of media relations texts. It is proved that, in spite of their authors' declarations, a persuasive function is dominating in such texts. Mechanisms of indirect persuasion were described by using methods offered by cognitive linguistic and given by R. Langacker, G. Lakoff and M. Johnson. The authors of the media relation texts deliberately use the following language metaphors: THE INSTITUTION IS A WINNER, THE INSTITUTION IS A FRIEND, THE INSTITUTION IS A MAN, THE INSTITUTION'S ACTIVITY IS SPORTS COMPETITION, THE INSTITUTION'S ACTIVITY IS WAR.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies