Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effectiveness of creativity trainings - a meta-analytic approach

Tytuł:
Effectiveness of creativity trainings - a meta-analytic approach
Autorzy:
Wisniewska E.
Karwowski M.
Tematy:
CREATIVITY TRAINING EFFFECTIVENESS
POLISH CREATIVITY TRAININGS
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the problem of creativity trainings effectiveness. Inspiring by Leritz, Scott and Mumford (2005) analysis authors conducted metaanalysis to evaluate the scope of overall effectiveness of Polish creativity trainings. More than forty separate studies were chosen (44) conducted by 17 researchers on large sample of 2142 participants. To evaluate the effectiveness Glass Delta was used as a effect size measure. Analyses show that generally creativity trainings are very effective (delta more than 1), but the effectiveness is highly depending on such elements as: detailed training program, criterion measure, and others. Consequences of the results are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies