Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Convergence of popular culture and politics in the USA during the 2008 presidential election campaign

Tytuł:
Convergence of popular culture and politics in the USA during the 2008 presidential election campaign
Autorzy:
Tokarewicz E.
Tematy:
convergence
popular culture
policy
USA
presidential election
Obama Barack
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is designed to explore the convergence of popular culture and politics during the presidential election campaign of 2008. The article shall commence with the clarification of the meaning of the concepts of popular culture and celebrity, and will continue with a short overview of the existing theoretical framework dealing with different approaches to fame and celebrity culture. The analytical part of the article will be devoted to the examination of the narrative structure of the celebrity persona of Barack Obama created by media during the last presidential campaign. The analysis shall be based on a wide range of popular culture texts: newspaper articles, campaign memos, interviews, advertisements and TV reports. The aim of this article is to show how the saturation coverage of celebrity changes political discourse, and how the concept of fame used in the campaign facilitates the reading of celebrity as a derogatory force which downgrades serious politics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies