Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marketing regionu w ujęciu relacyjnym

Tytuł:
Marketing regionu w ujęciu relacyjnym
Regional marketing in relational approach
Marketing regiona s reljacionnojj tochki zrenija
Autorzy:
Rudolf W.
Tematy:
marketing terytorialny
marketing regionalny
regiony
marketing relacyjny
relacje miedzyorganizacyjne
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł badawczy poświęcony jest budowaniu relacji międzyorganizacyjnych przez regiony, w obszarze ich działań marketingowych, zorientowanych na pozyskiwanie mobilnych zasobów rozwojowych z rynków: inwestorów, turystów oraz studentów. Celem opracowania jest próba wyjaśnienia rozwoju koncepcji marketingu terytorialnego na podstawie teorii współdziałania międzyorganizacyjnego. Podjęto próbę poszukiwania teoretycznych podstaw dla koncepcji marketingu relacji adaptowanej do regionalnej organizacji terytorialnej w obszarze jej działań strategicznych, związanych z budowaniem przewagi konkurencyjnej na wspomnianych rynkach. W części empirycznej opracowania skoncentrowano się na relacji dwóch organizacji terytorialnych (region - stolica regionu). Wykorzystano metodę wielokrotnego studium przypadku, w którym przypadkiem jest relacja region-miasto.

The study is focused on inter-organisational relations developed by the regions in the field of their marketing operations which are oriented towards the acquiring of mobile developmental resources from the markets of investors, tourists, and students. The aim of the study is to try to explain the development of the territorial marketing concept based on theories of inter-organisational co-operation. The author attempted to find theoretical foundations for the marketing concept of relationship adapted to a regional organisation in the area of its strategic activities, to create its competitive advantage in these markets. In the empirical part of the paper, the focus was on relations: regional organisation at the regional level - the capital of the region. The multi-case studies method was used, where the region-city relation is the case.

Статья посвящена формированию межорганизационных отношений регионами, в области их маркетинговых действий, направленных на привлечение мобильных ресурсов развития с рынков инвесторов, туристов и студентов. Цель разработки - попытаться выяснить развитие концепции территориального маркетинга на сонове теории межорганизационного взаимодействия. Автор пытается найти теоретические основы для концепции реляционного маркетинга, приспособленной к региональной территориальной организации в сфере ее стратегических действий, связанных с формированием конкурентного преимущества на упомянутых рынках. В эмпирической части разработки сосредоточились на отношении двух территориальных организаций (регион - столица региона). Использовали метод многократного изучения случая, где случаем является отношение регион-город.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies