Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ zagęszczenia, wilgotności i prędkości ścinania na wytrzymałość na ścinanie mieszaniny popiołowo-żużlowej

Tytuł:
Wpływ zagęszczenia, wilgotności i prędkości ścinania na wytrzymałość na ścinanie mieszaniny popiołowo-żużlowej
Influence of compaction, moisture content and shearing velocity on the shear strength of the ash-slag mixture
Autorzy:
Gruchot A.
Lojewska M.
Tematy:
Elektrownia CEZ Skawina
odpady przemyslowe
mieszanina popiolowo-zuzlowa
wytrzymalosc na scinanie
predkosc scinania
budownictwo drogowe
CEZ Skawina Power Plant
industrial waste
ash-sludge mixture
shear resistance
shear velocity
road construction
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań wytrzymałości na ścinanie mieszaniny popiołowo-żużlowej z Elektrowni „Skawina” przy różnym jej zagęszczeniu, wilgotności oraz prędkości ścinania. Stwierdzono, że wartości kąta tarcia wewnętrznego i spójności wraz ze wzrostem zagęszczenia zwiększały się dla przyjętych wilgotności mieszaniny i prędkości ścinania. Natomiast wzrost wilgotności spowodował zmniejszenie parametrów wytrzymałości na ścinanie dla przyjętych prędkości ścinania. Przeprowadzone badania pozwalają prognozować wysoką przydatność mieszaniny do celów budownictwa drogowego.

The work presents results of tests of shear strength of the ash-slag mixture from the Power Plant „Skawina”, at its various compaction, moisture content and at different shear velocities. It was stated, that the values of the angle of internal friction and cohesion increased with the rise of compaction for the assumed values of moisture content of the mixture and shearing velocity. However, the increase of the moisture content caused the decrease of the shear strength parameters for the assumed shearing velocities. The carried out tests make it possible to forecast the big usefulness of the mixture for road engineering purposes.

Rekord w opracowaniu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies