Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Young purchasers of food

Tytuł:
Young purchasers of food
Młodzi nabywcy żywności
Autorzy:
Kowalczuk I
Tematy:
making purchase decision
consumer
shopping
food market
young consumer
sale promotion
shopping behaviour
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article the results of a research carried out in 2005 on the sample of 134 respondents are presented. The results of the research indicate that young consumers are very active on the food market. Teenagers derive their knowledge about nutrition mainly from their family home but also from school as well as from books and literature publications. Together with age the range of participation of grammar school teenagers in family shopping has declined, while their role and activeness of individual purchaser has risen. Families were commonly shopping mainly in small near-home shops and also, but less frequently, in hyper- and supermarkets. Teenagers were shopping individually mainly in small near home shops and school shops spending on average 9 PLN per week. While choosing the shopping place grammar school teenagers took under consideration mainly the price level and the quality of goods offered. The most important factors taken into consideration by the tested teenagers while buying food individually were: the freshness, the taste and the brand. Teenagers were engaged in decisive process of purchasing food for the family household mainly as far as products which were meant for them as consumers. Products such as beverages, chips, sweets and ice-creams were the main items of their individual purchase. Basing on the results of the survey a rather positive attitude of the tested teenagers was noticed towards promotion of sales. They were also more prone to impulsive purchase and more than averagely prone to novelties

W artykule przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego w 2005 roku na próbie 134 respondentów na temat zachowań nabywczych młodzieży gimnazjalnej na rynku żywności. Uzyskane dane świadczą o dużej aktywności na rynku żywności młodych konsumentów. Wiedzę o żywieniu badana młodzież czerpała głównie z domu rodzinnego, ale także wynosiła ją ze szkoły oraz publikacji książkowych i literaturowych. Wraz z wiekiem zmniejszał się zakres uczestnictwa gimnazjalistów we wspólnych rodzinnych zakupach, natomiast rosła ich aktywność jako samodzielnych nabywców. Wspólne zakupy żywności były realizowane głównie w małych sklepach osiedlowych, a także, choć rzadziej, w hiper- i supermarketach. Samodzielnych zakupów badana młodzież dokonywała głównie w małych sklepach osiedlowych oraz sklepikach szkolnych. Najważniejszymi czynnikami branymi przez badanych pod uwagę podczas samodzielnych zakupów żywności okazały się być: świeżość, smak oraz marka. Młodzież angażowała się w proces decyzyjny dotyczący żywności nabywanej na potrzeby gospodarstwa domowego, głównie jeśli chodzi o produkty skierowane dla niej, jako konsumentów. Również takie grupy produktów, jak napoje, chipsy, słodycze, lody były głównym przedmiotem samodzielnych zakupów rynkowych. Stwierdzono raczej pozytywną postawę badanej młodzieży w stosunku do działań z zakresu promocji sprzedaży, jej dużą skłonność do realizacji zakupów impulsowych, a także nieco większą niż przeciętna skłonność do innowacyjności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies