Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zwiazki przedsiebiorstw polskich z partnerami zagranicznymi - droga do ekspansji na Jednolity Rynek Europejski

Tytuł:
Zwiazki przedsiebiorstw polskich z partnerami zagranicznymi - droga do ekspansji na Jednolity Rynek Europejski
Links between Polish and their foreign partners as a way of expansion into European Market
Autorzy:
Duczkowska-Piasecka M
Tematy:
Unia Europejska
Polska
akcesja europejska
ekspansja
perspektywy
konkurencyjnosc
globalizacja
przemysl spozywczy
rynek europejski
internacjonalizacja
rozwoj przedsiebiorstw
dzialalnosc gospodarcza
przedsiebiorstwa
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Włączenie Polski w struktury Unii Europejskiej otworzyło przed polskimi przedsiębiorstwami nowe możliwości, szczególnie w przemyśle spożywczym. Jednocześnie przedsiębiorstwa te mają większe trudności w swoim rozwoju i ekspansji niż przedsiębiorstwa z pozostałych krajów unijnych. Rozwiązanie tego problemu tkwi w strategii zarządzania: przedsiębiorstwa muszą opracować wieloletni plan i jasno uświadomić sobie, w jaki sposób chcą wejść na rynki zagraniczne. Mają do wyboru różne warianty spośród trzech strategii: strategia eksportu z wykorzystaniem pośredników, jako najprostsza droga zdobycia rynku zagranicznego; wspólne przedsięwzięcia z partnerem zagranicznym bądź w formie zakupu licencji, bądź kontraktu o wytwarzanie, kontraktu o zarządzanie lub uruchomienia wspólnego biznesu, opartego na wspólnej własności; inwestycje bezpośrednie poprzez albo rozwój montażowni, albo samodzielnego wytwarzania za granicą. Firmy szukające sukcesu па rynkach międzynarodowych muszą brać pod uwagę efektywność kosztową tych działań i dokonać długoterminowego wyboru spośród sugerowanych trzech opcji strategicznych.

Polish accession to the EU structures has opened new possibilities to Polish enterprises, especially to the food processing industry. At the same time Polish enterprises have much more difficulties in their development and expansion than those do in the EU countries. The solution is that Polish managers should have a strategic plan and a clear idea of entry mode for targeted foreign markets. Firms can choose among such strategies as: exporting as a simplest way to enter a foreign market; the better strategy is to start with indirect exporting, through intermediaries; joint venturing, which concerns four types of activity: licensing, contract manufacturing, management contracting and joint ownership; direct investment - the development of foreign-based assembly or manufacturing facilities. Firms seeking successful development on the foreign market must take into consideration the most cost-effective path to ensure long-term choice from the three above mentioned strategies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies