Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trends in the European system of higher education and development of high technology in the field of food science

Tytuł:
Trends in the European system of higher education and development of high technology in the field of food science
Trendy w europejskim szkolnictwie wyższym oraz rozwój wysokich technologii w obszarze nauk o żywności
Autorzy:
Trziszka T.
Chrzanowska J.
Tematy:
Europe
food science
Bologna Declaration
education
knowledge transfer
innovation
high technology
higher education
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Selected points of view on European system of education in relation to Food Science and the new possibilities of knowledge and technology transfer are presented in the article. The transfer of knowledge generated through research to the system of education and its use in innovation processes is described. The authors present the multidisciplinarity and specificity of food industry and the problems in the transfer of knowledge from universities to the developing industry. Moreover, the Bologna process, perspectives of internationalisation in education and the possibilities of the development of innovation processes and competitiveness are discussed. Excellence centres and technology parks are presented as important elements in the development of innovation and transfer of knowledge from higher education institutions to industry. The academic community of Wroclaw is presented as an example of a new model of multidisciplinary cooperation.

W artykule przedstawiono niektóre poglądy na europejski system edukacyjny w odniesieniu do nauk o żywności, uwzględniając nowe możliwości transferu wiedzy i technologii. Podjęto próbę opisania transmisji wiedzy od strony badań naukowych do systemu edukacyjnego i dalej jej wykorzystanie w procesach innowacyjnych. Wskazano na wielobranżowość i specyfikę przemysłu żywnościowego oraz istniejące problemy w przekazywaniu wiedzy z uniwersytetów do rozwijającej się gospodarki. Zwrócono uwagę na proces Boloński oraz perspektywy internacjonalizacji w edukacji i dalej możliwości rozwoju innowacyjności i konkurencyjności. Jako jeden z ważniejszych elementów rozwoju innowacyjności i transmisji wiedzy ze szkół wyższych do gospodarki mogą być centra doskonałości i parki technologiczne. Pewien przykład zarysu nowej perspektywy wielopłaszczyznowej współpracy można wskazać w akademickim środowisku Wrocławia. Wydaje się, że jest to rozwijająca się tendencja w szerszym aspekcie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies