Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnoza systemu zarządzania jakością w polskich organizacjach

Tytuł:
Diagnoza systemu zarządzania jakością w polskich organizacjach
Diagnosis of quality management system in Polish organizations - research results
Autorzy:
Ligarski M.J.
Tematy:
Polska
przedsiebiorstwa
jakosc
zarzadzanie jakoscia
systemy jakosci
normy ISO 9001
Poland
enterprise
quality
quality management
quality system
ISO 9001 standard
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy podjęto próbę diagnozy systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001 funkcjonującego w polskich organizacjach. Zaprezentowano wyniki badań ankietowych zrealizowanych na próbie 1000 organizacji certyfikowanych przez dużą jednostkę certyfikującą. Poddano badaniom postrzeganie i rozumienie systemu przez pełnomocników ds. jakości. Uzyskane wyniki badań zostały zaprezentowane w siedmiu tablicach. Przeprowadzono analizę otrzymanych wyników i ich dyskusję. Starano się określić uwarunkowania mające wpływ na funkcjonowanie systemu. Na koniec podsumowano uzyskane informacje i sformułowano postulaty natury ogólnej. Z całości badań wyłania się zróżnicowany obraz systemów, które funkcjonują w organizacjach. Niestety udział gorszych systemów sukcesywnie się powiększa i mają na to wpływ różne uwarunkowania. Podstawową odpowiedzialność za taki stan rzeczy bierze organizacja a szczególnie jej kierownictwo, które w niewłaściwy sposób wdrożyło i utrzymuje system zarządzania jakością w praktyce organizacji.

In the work there is an attempt made to diagnose the quality management system in compliance with the requirements of ISO 9001 standard, functioning in the Polish organizations. There are questionnaire research results presented conducted on a sample of 1000 organizations certified by a large certifying body. The research included perception and understanding of system by quality representatives. The research results obtained are presented in 7 tables. There was an analysis of obtained results conducted as well as their discussion. It was attempted to determine the conditions affecting the system functioning. Finally, the information obtained was summarized and postulates of general nature were formulated. A varied image of systems that function in the organizations emerges from the entirety of research. Unfortunately, the share of worse systems is consecutively increasing, what is influenced by different circumstances. A basic responsibility for such state of things belongs to the organization, especially to its top management, who in an inappropriate way implemented and maintains the quality management system in the organization's practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies