Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania wytrzymałości na ścinanie geokompozytów wykonanych z pakietów sprasowanych zużytych opon i materiału zasypowego

Tytuł:
Badania wytrzymałości na ścinanie geokompozytów wykonanych z pakietów sprasowanych zużytych opon i materiału zasypowego
Shear strength tests of geocomposites made of tire bales and backfill materials
Autorzy:
Duda A.
Sobala D.
Siwowski T.
Tematy:
recykling
opony zuzyte
pakiety sprasowanych zuzytych opon
geokompozyty
materialy zasypowe
wytrzymalosc na scinanie
budowle ziemne
recycling
scrap tire
geocomposite
backfill material
shear strength
earthen structure
Język:
polski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pakiety gumowe ze sprasowanych zużytych opon samochodowych (SZOS) to nowy materiał budowlany z recyklingu do stosowania w budownictwie komunikacyjnym. Materiał ten charakteryzuje się małym ciężarem objętościowym, bardzo dobrymi właściwościami drenażowymi oraz dużą zdolnością do tłumienia drgań. Celem badań była ocena pracy geokompozytów złożonych z pakietów SZOS i materiałów zasypowych (keramzyt, kruszywo gumowe 4÷20 mm, piasek), stosowanych w budowlach ziemnych w infrastrukturze komunikacyjnej. Przeprowadzono badania tarcia/poślizgu pomiędzy materiałem zasypowym a gumą pakietów oraz badania wytrzymałości na ścinanie geokompozytów z pakietów SZOS i materiału zasypowego. Wyniki badań wykazały duże opory ścinania (kąty tarcia wewnętrznego) pomiędzy pakietami a materiałami zasypowymi i potwierdziły możliwość technicznie efektywnego ich wykorzystania w budowlach ziemnych infrastruktury komunikacyjnej.

Compressed tire bales are a new building material used in the civil engineering and made of recycled car tires. This material is characterized by low unit weight, very good drainage properties and high vibration damping. The aim of the ongoing research is to evaluate interface action of geocomposites made of tire bales and filling materials (TDA, LECA, sand) used in earth structures for transport infrastructure. Research on the friction/slip between the rubber and the filling materials as well as the shear strength tests of tire bales have been conducted. The results have shown a high shear resistance between tire bales and filling materials and confirmed the possibility of technically efficient use of the new material in the earth structures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies