Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effects of policy and market on relative income deprivation of agricultural labour

Tytuł:
Effects of policy and market on relative income deprivation of agricultural labour
Wpływ polityki i rynku na relatywną deprywację dochodową czynnika pracy w rolnictwie
Autorzy:
Czyzewski B.
Poczta-Wajda A.
Tematy:
agriculture
agricultural policy
market
deprivation
agricultural work
productivity change
price
Cochrane's treadmill theory
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Average incomes in the agricultural sector are still much lower than average wages in non-agricultural sectors in the most of the EU Member States, which is contrary to one of the CAP’s initial objectives of “ensuring a fair standard of living for the agricultural community”. The main aim of this paper is to verify whether EU membership and the use of CAP funds helped reduce relative income gap of farmers. The second aim is to analyse which factors influence this income gap and how. Our study is based on EAA data for EU-27 for the period 1995–2015 and makes use of three panel data regression models estimated for all EU Member States, the “old” ones (EU-15) and the “new” ones (EU-12). Our results show that the social goals of the CAP support have not been achieved in the EU-15; however, they have been achieved under the SAPS in the EU-12.

W większości krajów członkowskich UE przeciętne dochody w sektorze rolnym są ciągle dużo niższe niż przeciętne wynagrodzenia w sektorach nierolniczych, co stoi w sprzeczności z jednym z pierwotnych celów WPR, jakim jest „zapewnienie odpowiedniego poziomu życia ludności rolniczej”. Głównym celem tego artykułu jest sprawdzenie, czy członkostwo w UE i korzystanie ze środków WPR pomagają zredukować relatywną lukę dochodową w rolnictwie. Drugim z celów jest zbadanie, które czynniki wpływają na tę lukę i w jaki sposób. W badaniach wykorzystano dane EAA z 27 krajów członkowskich z lat 1995–2015 i oszacowano trzy modele regresji panelowej: dla wszystkich, „starych” i „nowych” krajów członkowskich. Wyniki badań wskazują, że w krajach UE-15 cele socjalne WPR nie są realizowane, ale są osiągane w ramach systemu SAPS w krajach UE-12.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies