Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Relative performance of students by gender in public examinations (Biology) A case of selected urban secondary schools in Benue State, Nigeria

Tytuł:
Relative performance of students by gender in public examinations (Biology) A case of selected urban secondary schools in Benue State, Nigeria
Autorzy:
Addy V.J.
Agaku M.F.
Tematy:
Nigeria
secondary school
student
examination
learning result
learning effect
social factor
economic factor
socioeconomic status
Język:
angielski
Dostawca treści:
AGRO
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Relative performance of students by gender in public examinations was assessed using questionnaires and standardized test on one hundred and eighty students from some selected urban centered schools in Benue State. Casual comparative design and correlation design were used and the results showed that socio-economic status of parents affects the performance of their children/wards (students), and there is no significance difference in the level of performance between boys and girls in public examinations. Parent should be enlightened through seminars and workshops on the importance of educating themselves and their children/ward. Governments, nongovernmental organization (NGO’S) and individuals should establish more schools for more education of both sexes. These were the suggestions advanced.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies