Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Adolf Loos, William Morris, and the Golden type

Tytuł:
Adolf Loos, William Morris, and the Golden type
Adolf Loos, William Morris a Golden type
Autorzy:
Daniel Lawler
Tematy:
Adolf Loos
art
Golden type
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Adolf Loos’s essays, he touches on numerous design fields, including typography, in his crusade against the ‘false modernity’ of the Secession. In one forceful passage, in order to make his point, he himself gives a false narrative of the origin of a typeface he has used. This article exposes that lie, traces the actual history of the typeface, and explores how Loos’s argument fits within his overriding design and cultural outlook.

Aldolf Loos se při tažení proti „falešné modernosti“ secese ve svých úvahách dotýká mnoha oborů designu, včetně typografie. Aby dokázal svou pravdu, sám ovšem v jedné důrazné pasáži uvádí nepravdivý výklad o původu typu písma, které používal. Článek odhaluje tuto lež, sleduje skutečnou historii písma a zkoumá, jak Loosova argumentace zapadá do jeho převažujících názorů na design a kulturu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies