Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zależność współczynnika niesymetrii napięć od obciążenia transformatora trakcyjnego

W artykule opisano wykorzystanie metody składowych symetrycznych do wyznaczenia współczynnika niesymetrii napięć dla transformatorów o specjalnych układach połączeń uzwojeń stosowanych do zasilania układów trakcji kolei dużych prędkości. Zastosowana procedura umożliwia oszacowanie wartości napięcia niesymetrii dla zasilania jednofazowego, połączenia uzwojeń typ w otwarty trójkąt, gwiazda-trójkąt, Scott, Le Blanc, Woodbridge oraz Roof-Delta. W artykule wykazano, że zakłócenia wywoływane przez układy trakcji kolei dużych prędkości zależą od układu połączeń transformatora, obciążenia oraz mocy zwarciowej systemu zasilającego. Obliczony dla różnych połączeń transformatorów współczynnik niesymetrii napięć powinien być bardzo przydatny do przy wyborze sposobu zasilania, wyborze odpowiedniego układu połączeń transformatora oraz opracowania odpowiedniego rozkładu jazdy minimalizującego niesymetrię obciążeń.
In this paper is presented the symmetric component method of calculating the voltage unbalance for specially connected transformers used in HSR. This method is applied to derive the formulae for estimating the voltage unbalance for single phase, open delta Vv, Way-Delta, Scott, Le Blanc, Woodbridge and Roof-Delta connection transformers. This paper also presented the study on the voltage unbalance in power supplying system due to sizes of high speed railway loads. The unbalance perturbation of the high speed railway traction depends on the transformer connection, the traction loads and on the short circuit power of the supplying grid. The voltage unbalance factor calculated for different connected transformers can be very useful in planning of the supplaing network, engineers can select an appropriate transformer connection scheme and HSR operation managers can use to devise an appropriate train dispatch schedule to minimize the unbalance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies