Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the technological position in relation to aluminium casting production

The dynamically developing production market, and in particular the metallurgic industry, enforces constant improvement of the level of production efficiency and product quality, which influences company position on the market and the level of its competitiveness. Therefore, the aim of the study was to determine the current position of the foundry enterprise, taking into account the aluminium gearbox casting, in the context of technological capabilities and market position, as well as to identify critical factors and, finally, to indicate the conditions for its strengthening. The study used a 3x3 matrix. The company under study, in the context of manufacturing the analysed product, is classified in the area of "marketing improvement". This area demonstrates the need to take measures to establish a marketing and development department and the need to make better use of the company's identified technological potential. The method presented in the study can be useful for analysing the position of manufacturing and service companies in various industries, in order to select an appropriate development strategy.
Dynamicznie rozwijający się rynek produkcyjny, a w szczególności przemysłu metalurgicznego, wymusza stałe doskonalenie poziomu efektywności produkcji, jakości wyrobów, co wpływa na pozycję przedsiębiorstwa na rynku oraz na poziom jego konkurencyjności. Z tego względu celem opracowania było określenie aktualnej pozycji przedsiębiorstwa odlewniczego biorąc pod uwagę aluminiowy odlew skrzyni biegów, w kontekście możliwości technologicznych i pozycji na rynku, a także identyfikacja newralgicznych czynników i finalnie wskazanie warunków jej umocnienia. W badaniu wykorzystano macierz 3x3. Badane przedsiębiorstwo w kontekście wytwarzania analizowanego wyrobu zlokalizowane jest w obszarze „poprawa marketingu”. Lokalizacja ta świadczy o konieczności podjęcia działań związanych z utworzeniem działu marketingu i rozwoju oraz konieczności lepszego wykorzystania zidentyfikowanego potencjału technologicznego przedsiębiorstwa. Przedstawiona w opracowaniu metoda może być przydatna do analizy pozycji przedsiębiorstw produkcyjnych oraz usługowych z różnych branż, celem obrania adekwatnej strategii rozwojowej.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies