Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyki obciążeniowe silnika Perkins 1104D-E44TA zasilanego dwupaliwowo olejem napędowym i gazem ziemnym

Tytuł:
Charakterystyki obciążeniowe silnika Perkins 1104D-E44TA zasilanego dwupaliwowo olejem napędowym i gazem ziemnym
Autorzy:
Ambrozik, A.
Kurczyński, D.
Łagowski, P.
Warianek, M.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
compression ignition engine
engine fuel
natural gas
dual fuel
engine characteristics
silnik o zapłonie samoczynnym
paliwo silnikowe
gaz ziemny
zasilanie dwupaliwowe
charakterystyka silnika
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój tłokowych silników spalinowych wymuszany jest dążeniem do ograniczenia ich negatywnego wpływu na środowisko. Jednym z wielu różnych możliwych sposobów stopniowego rozwiązywania tego problemu jest stosowanie paliw alternatywnych w stosunku do obecnie stosowanych benzyn i olejów napędowych. Paliwem na które znaczną uwagę zwróciła Unia Europejska jest gaz ziemny. Państwa Unii Europejskiej zostały zobowiązane do zbudowania do 2025 roku infrastruktury umożliwiającej tankowanie gazu ziemnego do samochodów. W artykule przedstawiono perspektywy rozwoju zastosowania gazu ziemnego w transporcie Unii Europejskiej i jego najważniejsze właściwości jako paliwa do zasilania tłokowych silników spalinowych. Porównano charakterystyki obciążeniowe silnika Perkins 1104D-E44TA fabrycznie wyposażonego w układ zasilania Common Rail, wyznaczone przy jego zasilaniu olejem napędowym oraz przy jego zasilaniu dwupaliwowym, to jest gazem ziemnym i olejem napędowym. Zasilając silnik dwupaliwowo otrzymano mniejsze wartości mocy efektywnej i efektywnego momentu obrotowego oraz większe wartości godzinowego i jednostkowego zużycia paliwa. Ponadto zasilając silnik sprężonym gazem ziemnym i olejem napędowym otrzymano w spalinach większe stężenia niespalonych węglowodorów i tlenku węgla oraz mniejsze stężenia dwutlenku węgla i tlenków azotu, w porównaniu do zasilania silnika olejem napędowym.
The development of internal combustion engines is compelled by the strive to reduce their negative impact upon natural environment. One of many possible options to gradually eliminate the issue of engines’ negative impact is using alternative fuels. Natural gas has gained the recognition of the European Union and the EU member states have been obliged to build the natural gas refuelling infrastructure by 2025. The paper presents the outlook on using natural gas as a fuel in the EU transport sector as well as its major properties as regards its use in powering internal combustion engines. The paper compared the load characteristics of the Perkins 1104D-E44TA engine, originally fitted with the Common Rail fuelling system. The characteristics were determined with the engine powered by diesel fuel as well by both diesel fuel and natural gas. With the engine supplied with two fuels, the brake horse-power and the torque were lower, while the hour and specific fuel consumption level were higher. Moreover, when the engine operated with two fuels supplied, the concentration levels of the carbon oxide and unburned hydrocarbons in exhaust gases were higher, whereas the levels for carbon dioxide and nitric oxides were lower when compared to the exhaust gases of the engine powered by diesel fuel only.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies