Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interface layout versus efficiency of information assimilation in the learning process

The purpose of this article is to study the impact of different ways of presenting educational contentfound on websites on the ability to assimilate information among elementary school students. To conductthe study, three websites with interface layouts differentin terms of levels of complexity were prepared: a simple,amoderateand a complexone. Eachsite contained the same educational materials. Seventy-two students from elementary school grades IV-VI participated in the study. All the students were divided into 3 groups, each of which worked with one version of the website. At the first stage, students were tasked with familiarizing themselves with the content of the web pages within a given website. This was followed by a knowledge quiz, checking how much information the subjects had memorized. At the last stage, participants of the experiment completed a questionnaire collecting their opinions on their preferences regarding the form of presentation of educational content made available online. The obtained results and the conducted analysisshowthe interfacewith the moderate level of complexity,i.e.with a relatively simple layout and without an excessive number of elements, allows for the assimilation of the most information. The interface was also rated the highest by the participantsof the study.
Celem artykułu jest zbadanie wpływu różnych sposobów prezentacji informacji edukacyjnych zawartychna stronach serwisów internetowych na zdolność przyswajania treści wśród uczniów szkoły podstawowej. Dla zrealizowaniabadania zostały przygotowane trzy serwisy internetowe mające odmienne układy interfejsów, różniące się poziomem zaawansowania: prosty, średniozaawansowany i zaawansowany. Każdy serwis zawierał te same treści edukacyjne. W badaniach wzięło udział 72 uczniów z klas IV-VI szkoły podstawowej. Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, z których każda miała do czynienia z jedną wersją serwisu. W pierwszym etapie uczniowie mieli za zadanie zaznajomienie się z treściami zawartymi na stronach www w ramach danego serwisu. Następnie został przeprowadzony test wiedzy, sprawdzający ile informacji badani zapamiętali. W ostatnim etapie uczestnicy eksperymentu wypełnili ankietę zbierającą opinię na temat preferencji dotyczących formy prezentacji treści edukacyjnych udostępnionych w trybie online. Na podstawie uzyskanych wyników i przeprowadzonej analizy można wysunąć wniosek, że interfejs średniozaawansowany, o stosunkowo prostym układzie i nie zawierający nadmiernej liczby elementów, pozwala na przyswojenie największej ilości informacji i był najlepiej oceniany przezbadanych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies