Tytuł pozycji:
Zasadność rozwoju sieci tramwajowej na przykładzie Częstochowy
W artykule skupiono się na sieci transportu zbiorowego w Częstochowie i zaproponowano kilka wariantów jej kształtowania. W tym celu przeprowadzono analizy symulacyjne bazujące na modelu stanu istniejącego systemu transportowego Częstochowy. Na potrzeby analiz wzięto pod uwagę łącznie cztery warianty w ramach których założono rozwój sieci tramwajowej w Częstochowie, jej ograniczenie oraz likwidację. W każdym z wariantów przeprowadzono pełny rozkład modelu podróży. Na podstawie kryteriów wyjściowych (liczba pasażerów, koszty funkcjonowania linii oraz średni czas podróży) dokonano porównania wariantów.
The article focuses on the public transport network in Częstochowa and proposes several variants of its shaping. Simulation analyzes have been carried out based on the state model of the existing Częstochowa transport system. For the purposes of the analyzes, a total of four variants were taken into account, under which the development of the tram network in Częstochowa was assumed including its limitation and liquidation. The full travel model was carried out in all variants. Based on the starting criteria (number of passengers, line operating costs and average travel time) a comparison of options has been made.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).