Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wpływu podwieszeń na obciążenia aerodynamiczne samolotu F-16C BLOCK 52 Advanced

Tytuł:
Analiza wpływu podwieszeń na obciążenia aerodynamiczne samolotu F-16C BLOCK 52 Advanced
Autorzy:
Dziubińska, A.
Kiszkowiak
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
aerodynamika
RANS
metoda objętości skończonych
MES (metoda elementów skończonych)
aerodynamics
FEM
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki obliczeniowej analizy stacjonarnego opływu samolotu F-16C Block 52 Advanced wraz z podwieszanym uzbrojeniem. Rozpatrywano wariant uzbrojenia składający się z dwóch podskrzydłowych zbiorników paliwa, dwóch bomb GBU-31 oraz dwóch pocisków rakietowych AIM-120 AMRAAM na końcówkach skrzydeł. Wyniki porównano z konfiguracją bez podwieszeń. Symulacje wykonano w warunkach odpowiadających atmosferze wzorcowej na wysokości 0 m n.p.m. Dla tych warunków wyznaczono charakterystyki aerodynamiczne w funkcji kąta natarcia. Wyniki obliczeń przedstawiono w postaci wykresów współczynnika siły oporu, siły nośnej oraz momentu pochylającego. Analizy pola przepływu oraz sił i momentów aerodynamicznych działających na bryłę samolotu dokonano za pomocą specjalistycznego oprogramowania FLUENT.
In following paper the results of CFD steady flow analysis around F-16C Block 52 Advanced with external stores were presented. Store configuration consisting of two external wing tanks, two GBU-31 JDAM smart bombs, and two AIM-120 AMRAAM missiles on wingtip launchers has been considered. Configuration without external stores has been also calculated for comparison. The boundary conditions used in simulation corresponded with those for international standard atmosphere (ISA) at sea level. For those conditions the aerodynamic characteristics as functions of angle of attack have been determined. To analyze flowfield and then extract aerodynamic forces and moments, a specialized FLUENT code has been used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies