Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ dynamiki rozpędzania samochodu na emisję zanieczyszczeń

Tytuł:
Wpływ dynamiki rozpędzania samochodu na emisję zanieczyszczeń
Autorzy:
Merkisz, J.
Pielecha, I.
Andrzejewski, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
emisja zanieczyszczeń
dynamika ruchu
rozpędzanie pojazdu
exhaust emission
traffic dynamics
vehicle acceleration
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano wyniki analizy wpływu dynamiki rozpędzania pojazdu (samochodu osobowego) na wartości emisji składników gazowych spalin oraz cząstek stałych. Zagadnienie to dotyczy możliwości wartościowania efektów (emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa) w zależności od przyjętego sposobu rozpędzania pojazdu. W pracy przyjęto różne warianty takiego postępowania: oceniono rozpędzanie pojazdu z uwzględnieniem – z jednej strony – minimalizacji zużycia paliwa, a z drugiej – najmniejszej emisji zanieczyszczeń. Przeprowadzono analizę ujmującą różne priorytety w zmniejszaniu składników spalin popartą możliwościami technicznymi ich spełnienia. W podsumowaniu podano wyniki podjętej analizy, która dotyczyła uzyskania najlepszych efektów energetycznych oraz najmniejszych obciążeń środowiskowych dla różnej dynamiki rozpędzania samochodu.
The article presents the results of the analysis of the impact of acceleration dynamics of the car on the exhaust gaseous emissions and particulates. This issue concerns the possibility of effects valuation (exhaust emission and fuel consumption) depending on the adopted style of acceleration of the car. In the article were adopted different variants of such proceedings: the acceleration of the car was rated, taking into account – on the one hand – minimization of fuel consumption, on the second – the lowest emission of pollutants. An analysis which encloses different priorities in reducing exhaust components was carried out, supported by technical possibilities to fulfill them. The summary presents the results of the undertaken analysis, which involved to obtain the best energy effects and lowest environmental load of adopted patterns of acceleration dynamics of the car.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies