Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Electric vehicles charging point occupancy at different times of the day vs. power demand

Tytuł:
Electric vehicles charging point occupancy at different times of the day vs. power demand
Autorzy:
Pepłowska, Monika
Kryzia, Dominik
Olczak, Piotr
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Poland
energy demand
EV
charge points
EV energy demand
Polska
zapotrzebowanie na energię
punkt ładowania
zapotrzebowanie na energię EV
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Electric vehicles (EVs) are playing an increasingly important role in the overall vehicle mix both globally and in Poland. The article contains an analysis of the electric car market analysing the occupancy of electric car charging points at different times of the day and the demand for power based on Poland’s experience in this field. Forecasts for the development of the market of broadly understood electromobility were analysed. The authors carried out research on the availability of public charging points for electric cars in Poland. The research determined the number of occupied charging points on working days and on non–working days, as well as the maximum number of single charging processes registered in individual months (September 2021–January 2022). As part of the analysis carried out in the article, the authors showed how much of a burden the current state of the electric vehicle market has on the Polish power system, taking into account the existing number of vehicles and their demand for charging power at publicly available stations. In addition, a simulation was carried out to determine how big changes in the load on the power system will mean an increase in the number of electric vehicles. Moreover, the authors indicated the hours of occurrence of a higher number of electric vehicle recharges per day and the number of occupied charging points. These data were collated and compared with the average power demand values in Poland. The study also explored potential strategies to mitigate the strain on the power grid, such as optimising charging times and enhancing grid capacity. The results underscore the need for proactive measures to ensure that the growth of electric vehicles does not compromise the reliability of the national power system.
Pojazdy elektryczne (EV) odgrywają coraz ważniejszą rolę w ogólnym miksie pojazdów zarówno na świecie, jak i w Polsce. Artykuł zawiera analizę rynku samochodów elektrycznych, analizując zajętość punktów ładowania samochodów elektrycznych w różnych porach dnia oraz zapotrzebowanie na energię na podstawie doświadczeń Polski w tym zakresie. Przeanalizowano prognozy rozwoju rynku szeroko rozumianej elektromobilności. Autorzy przeprowadzili badania dostępności publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. W ramach badań określono liczbę zajętych punktów ładowania w dni robocze i dni wolne od pracy, a także maksymalną liczbę pojedynczych ładowań rejestrowanych w poszczególnych miesiącach (wrzesień 2021–styczeń 2022). W ramach analizy przeprowadzonej w artykule autorzy pokazali, jak duży wpływ na polski system energetyczny ma obecny stan rynku pojazdów elektrycznych, biorąc pod uwagę istniejącą liczbę pojazdów i ich zapotrzebowanie na moc ładowania na ogólnodostępnych stacjach. Ponadto przeprowadzono symulację mającą na celu określenie, jak duże zmiany obciążenia systemu elektroenergetycznego będą oznaczać wzrost liczby pojazdów elektrycznych. Ponadto autorzy wskazali godziny występowania większej liczby ładowań pojazdów elektrycznych w ciągu doby oraz liczbę zajętych punktów ładowania. Dane te zestawiono i porównano ze średnimi wartościami zapotrzebowania na moc w Polsce. W badaniu zbadano również potencjalne strategie łagodzenia obciążenia sieci energetycznej, takie jak optymalizacja czasów ładowania i zwiększanie przepustowości sieci. Wyniki podkreślają potrzebę proaktywnych działań, aby zapewnić, że wzrost liczby pojazdów elektrycznych nie wpłynie na niezawodność krajowego systemu elektroenergetycznego.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies