Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Indicative assessment of the load bearing capacity of artificial airfield pavements

Tytuł:
Indicative assessment of the load bearing capacity of artificial airfield pavements
Autorzy:
Grabowski, Paweł
Blacha, Krzysztof
Pietruszewski, Paweł
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
airfield pavement
load bearing capacity
ACN-PCN method
nawierzchnia lotniskowa
nośność
metoda ACN-PCN
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The load bearing capacity of airfield pavements is currently determined with the ACN-PCN method. It should also be noted that existing studies in the discussed area refer only to assessment of the surface’s current technical condition. Due to the above, actions were taken to collect data from the selected airport facilities in order to analyze changes in its parameters over a longer period of time. The measurements were carried out over a period of several years, on the same airport facilities and on the same airport’s functional elements. The obtained results were used to develop a methodology for index airfield pavement assessment and to determine criteria for technical condition assessment. Knowledge of the above parameters allows to determine the APCI index describing the current, comprehensive technical condition of the surface, allowing for forecasting further activities related to its operation.
Nośność nawierzchni lotniskowych jest aktualnie określana metodą ACN-PCN. Istniejące opracowania w omawianym zakresie odnoszą się jedynie do oceny aktualnego stanu technicznego nawierzchni. W związku z powyższym, podjęto działania mające na celu zebranie danych z poszczególnych obiektów lotniskowych, pozwalających na analizę zmiany jej parametrów w dłuższym czasie. Pomiary realizowane były w okresie kilku lat, na tych samych obiektach lotniskowych i na tych samych elementach funkcjonalnych lotniska. Uzyskane wyniki zostały wykorzystane do opracowania metodyki oceny nawierzchni lotniskowych w podejściu wskaźnikowym oraz określenia kryteriów oceny jej stanu technicznego. Znajomość powyższych parametrów pozwala na wyznaczenie wskaźnika APCI opisującego aktualny, kompleksowy stan techniczny nawierzchni pozwalający na prognozowanie dalszych działań związanych z jej eksploatacją.
Błąd w numeracji bibliografii w części polskojęzycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies