Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoretyczne aspekty koncepcji "downsizingu" silników spalinowych

Tytuł:
Teoretyczne aspekty koncepcji "downsizingu" silników spalinowych
Autorzy:
Pietras, D
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
downsizing
zużycie paliwa
engine
fuel consumption
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Produkowane obecnie nowoczesne silniki spalinowe służące do napędów samochodów osobowych w większości konstruowane są wg koncepcji dowsizingu. Należy jednak pamiętać, że oprócz tego kierunku rozwoju silników realizowane są również inne alternatywne koncepcje jak napędy hybrydowe czy wysokosprawne silniki o zapłonie samoczynnym DDE (Derated Diesel Engine). W artykule omówiono zagadnienia związane z teoretycznymi aspektami dowsisingu. Przedstawiono zagadnienia zmian sprawności silników konstruowanych wg koncepcji downsizingu ze szczególnym uwzględnieniem zmian sprawności mechanicznej. Omówiono zagadnienie wpływu doładowania, jako podstawowej techniki stosowanej w downsizingu silników, wykorzystując w tym celu porównanie obiegów teoretycznych silników wolnossących oraz doładowanych mechanicznie i zespołami turbosprężarkowymi. Wiele uwagi poświęcono również przedstawieniu charakterystyk uniwersalnych silników, wyjaśniając w oparciu o nie praktyczny efekt dowsizingu jakim jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla poprzez obniżenie zużycie paliwa.
Modern combustion engines purposed to drive vehicles are mostly constructed according to the concept of downsizing. However it is worth to remember, that in addition to this idea of the engines development there are also implemented other alternative concepts such as hybrid drives or high-performance compression ignition DDE (Derated Diesel Engine). In this paper there are discussed issues related to the theoretical aspects of downsizing. There are presented issues of the changes of engines efficiency designed according to the concept of downsizing, with particular attention to changes in mechanical efficiency. There is discussed the influence of supercharging, as the primary technique applied in downsized engine by using for this purpose comparison of theoretical engines cycles. Much attention is also devoted to the presentation of the universal characteristics of the engines, based on which there is presented the explanation of the practical effect of downsizing such as reduction of carbon dioxide emission by lowering the fuel consumption.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies