Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

R/exams jako wsparcie w weryfikacji wiedzy studentów

Tytuł:
R/exams jako wsparcie w weryfikacji wiedzy studentów
Autorzy:
Wałachowska, Agnieszka
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
egzamin
test
platforma Moodle
R/exams
exam
Moodle platform
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Przydatność zasobów e-learningowych, takich jak testy i quizy online, można dostrzec w wielu sytuacjach: duża liczba studentów uczęszczających na dane zajęcia, utrwalanie, podsumowanie i weryfikacja wiedzy czy nauczanie na odległość. Celem artykułu jest zaprezentowanie pakietu R/exams dostępnego w programie statystycznym R jako wsparcia do tworzenia losowych i dynamicznych pytań oraz ich wykorzystania na platformie Moodle. Omówione zostaną różne typy pytań na przykładzie zadań ze statystyki.
The usefulness of e-learning resources, such as online tests and quizzes, can be seen in many situations: a large number of students attending a given course, consolidating, summarizing and verifying of knowledge or distance learning. The aim of the article is to present the R/exams package available in the R statistical program as a support for creating random and dynamic questions and their use on the Moodle platform. Thanks to the package, it is possible to create various types of tasks, but above all, a dozen variants of the same type in order to avoid rote learning and cheating during exams. Due to the fact that distance education plays and will play an important role, the article aims to introduce and encourage others to use R/exams during various types of mathematics courses, but not only. In addition, the varied output forms such as PDF, HTML or Moodle XML make it very attractive in terms of use. In this article various types of questions are discussed using the example of statistical tasks.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies