Tytuł pozycji:
Green Marketing: An Ethical and Anti-Environmental Resilient Approach for Sustainable Business
Green Marketing is not a novel concept in the field of marketing. The American Marketing Association designates green marketing as an essential tool of marketing that promotes environmentally friendly products. In line with this thought, the present study attempts to show that green marketing practices entail the core elements of sustainability i.e., social responsibility, environmental concern and economic growth that reinforce in promoting sustainable development. Besides, it also argues that though there are many overarching implications and challenges in green marketing practices yet it substantially contributes in attaining sustainable development goals by incorporating ethical standards in all of its operational antecedents. This study therefore incorporates the notion of transgenerational ethics of Kant’s Categorical Imperative in green marketing approach. In doing so, it would serve as a guiding forum to the contemporary marketers primarily to prevent the absolute anthropocentrism and pragmatically engage the interests of society, economy and environment equitably by inculcating ethical practices in daily phenomena. At the corollary, the argument shows that the imperative of ethics in green marketing would be an ethical and anti-environmental resilient approach for ensuring sustainable business.
Zielony Marketing nie jest nową koncepcją w dziedzinie marketingu. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu określa zielony marketing jako podstawowe narzędzie marketingu promującego produkty przyjazne dla środowiska. Zgodnie z tą myślą niniejsze badanie próbuje pokazać, że praktyki zielonego marketingu obejmują podstawowe elementy zrównoważonego rozwoju, tj. odpowiedzialność społeczną, troskę o środowisko i wzrost gospodarczy, które wzmacniają promowanie zrównoważonego rozwoju. Poza tym argumentuje również, że chociaż istnieje wiele nadrzędnych implikacji i wyzwań związanych z zielonymi praktykami marketingowymi, to jednak znacząco przyczyniają się one do osiągnięcia Celów zrównoważonego rozwoju poprzez włączenie standardów etycznych do wszystkich swoich poprzedników operacyjnych. Niniejsze opracowanie uwzględnia zatem pojęcie etyki międzypokoleniowej imperatywu kategorycznego Kanta w podejściu do zielonego marketingu. W ten sposób służy jako przewodnik dla współczesnych marketerów przede wszystkim po to, by zapobiegać absolutnemu antropocentryzmowi i pragmatycznie sprawiedliwie angażować interesy społeczeństwa, gospodarki i środowiska poprzez wpajanie etycznych praktyk w codzienne zjawiska. W następstwie imperatyw etyki w zielonym marketingu może być zarazem etycznym i ekologicznym podejściem do zapewnienia zrównoważonego biznesu.