Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obciążenie próbne kolejowego mostu małej rozpiętości – badania i analizy

Tytuł:
Obciążenie próbne kolejowego mostu małej rozpiętości – badania i analizy
Autorzy:
Kamiński, T.
Bień, J.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
most kolejowy
obciążenie próbne
analiza
metoda elementów skończonych
MES
railway bridge
trial load
analysis
finite element method
FEM
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule scharakteryzowano uwarunkowania i trudności w badaniach doświadczalnych i analizie teoretycznej obiektów mostowych o przęsłach małych rozpiętości, wynikające z niewielkich przemieszczeń konstrukcji oraz specyficznego sposobu oparcia przęseł na podporach za pośrednictwem pasm z tworzywa o stosunkowo znacznej odkształcalności. Przedstawiono wyniki badań terenowych i analizy obliczeniowej żelbetowego mostu kolejowego bardzo małej rozpiętości przeprowadzonych w ramach statycznego obciążenia próbnego konstrukcji. Zaprezentowano zakres prac obejmujący testy polowe i laboratoryjne, analizę numeryczną z wykorzystaniem modelu Metody Elementów Skończonych (MES) oraz porównanie uzyskanych wyników doświadczalnych i teoretycznych. Szczególną uwagę skupiono na sposobie modelowania bezpośredniego oparcia przęsła żelbetowego na przyczółkach z zastosowaniem ciągłej przekładki bitumicznej. Na podstawie wyników zaproponowano procedurę badań doświadczalnych oraz metodykę modelowania rozpatrywanego typu konstrukcji na potrzeby analiz teoretycznych.
In the paper conditions and difficulties of experimental testing and theoretical analysis of bridge structures with short spans are described which are related to small displacements of such structures and specific type of span support by means of material with relatively high deformability. Results of field testing and analysis of a short-span railway bridge carried out within static proof loading test are presented. Scope of work, including experimental testing on site and additional investigations in laboratory, structural analysis by means of the Finite Element Method (FEM) as well as comparison of the results, is presented. Special attention is paid to modelling of specific support of the RC slab girder by means of bitumen sheets. On the basis of received results experimental testing procedure and modelling method are proposed to be applied on analysis of the considered types of structures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies