Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jet fuels degradation under severe thermal loads

Tytuł:
Jet fuels degradation under severe thermal loads
Autorzy:
Sarnecki, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
jet engine
jet fuel
thermal stability
oxidation
thermal degradation
silnik turbinowy
paliwo lotnicze
stabilność termiczna
utlenianie
degradacja termiczna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Paper presents research results of jet fuels thermal degradation exposed to different thermal loads. This problem is especially important as it influences safety of aircraft operation. Jet fuel in modern engines is used in heat transfer and cooling of different construction elements. Together with new engines’ construction and materials used thermal loads affecting jet fuel become more severe, and thus in aircraft fuel system not well understood phenomena occur, resulting with plugging injectors, valves and affecting elastomers. They affect engine operation and should be well and carefully described and understood to prevent them. Research results presented here are the first data in Poland dealing with jet fuels’ thermal degradation problem. Article is aimed to present the mechanism of jet fuel thermal degradation under different temperatures. The project has been funded by National Science Centre granted with decision no. DEC-2011/01/D/ST8/06567.
Artykuł dotyczy problemu degradacji termicznej paliw lotniczych w warunkach oddziaływania wysokich temperatur. Jest to istotne zagadnienie z uwagi na jego bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych. W silnikach lotniczych paliwo wykorzystywane jest nie tylko do zasilania, ale także uczestniczy w odprowadzaniu ciepła oraz chłodzeniu elementów konstrukcyjnych. Należy zwrócić uwagę, iż w związku z intensywnym rozwojem konstrukcji lotniczych elementy silników pracują w warunkach coraz wyższych oddziaływań cieplnych, a obecnie stosowane paliwo lotnicze jest wykorzystywane do zasilania konstrukcji lotniczych już od ponad 30 lat. Dlatego też w eksploatacji coraz częściej obserwowane są nie w pełni wyjaśnione zjawiska zatykania dyszy wtryskiwaczy, blokowania zaworów oraz negatywnego oddziaływania na uszczelnienia i elastomery. Wyniki zaprezentowane w niniejszym artykule są efektem pierwszych w Polsce badań związanych z problemem degradacji termicznej paliw lotniczych. Projekt badawczy został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2011/01/D/ST8/06567.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies